Mauro + Valentina – September 2016 – Rome

Mauro e Valentina, il loro non poteva non essere un matrimonio speciale.

Conosco Mauro da tantissimo tempo, credo da più di 20 anni, ovvero più di metà della mia vita. Siamo quasi cresciuti insieme. Dico quasi perchè io vivo a Napoli, lui a Roma. La nostra amicizia è nata in un campeggio della Calabria, e si è cementata anno dopo anno ritrovandoci sempre nello stesso posto, con le nostre rispettive famiglie. Così come io sento e vivo quel mare, quel campeggio e quei paesaggi come una seconda casa, Mauro per me rappresenta forse una seconda famiglia.

Fotografare al suo matrimonio è solo l'ultimo di tanti ricordi che ho con lui, l'ho visto negli anni legarsi a Valentina, crescere con lei e compiere passi importanti, una casa, una nuova vita, prima da solo e poi insieme a lei.

Quel giorno ho trattenuto a stento l'emozione.

READ IN ENGLISH

Mauro and Valentina, their wedding couldn't be a ordinary one.

I know Mauro for a very long time, I think more than 20 years, or more than half of my life. We almost grew up together. I say almost because I live in Naples, he's from Rome. Our friendship was born at a summer camp in Calabria, and has cemented year after year, always finding ourselves in the same place, with our respective families. As I feel and live that sea, that camping and those landscapes as a second home, Mauro is a second family for me.

Taking pictures at their wedding is just the latest of many memories I have with him, I saw him in binding to Valentina, grow with her and take important steps, a new house, a new life, first alone and then with her .

That day I barely restrained emotions.

LEGGI IN ITALIANO